Να πάει κανείς ή να μην πάει (εκδρομή με παιδιά)

Χριστούγεννα και η κόρη μου σύντομα θα γίνει 2 ετών. Είναι ένα μικρό ανθρωπακι που συμμετέχει σε όλες μας τις δραστηριότητες. Σκεφτήκαμε και εμείς πλέον ότι μπορούμε να κανονίσουμε χειμερινή εκδρομή στο βουνό με το μωρό και μάλιστα να επιχειρήσουμε να πάμε για σκι. Είναι το αγαπημένο μας άθλημα και κάθε χρόνο πριν το μωρό πηγαίναμε οπότε τώρα περιμένουμε πως και πως να ξαναρχισουμε να πηγαίνουμε με τη μικρή Μελίνα βέβαια. Βέβαια είναι ακόμη πολύ μικρή να κάνει εκείνη. Από 3 ετών πιστεύουμε ότι μπορεί να ξεκινήσει.
Φέτος σκεφτήκαμε να πάμε με την κόρη του άνδρα μου που είναι 18 ετών και να κάνει  μια ο ένας και μια ο άλλος, μένοντας πάντα κάποιος στο σαλέ με τη Μελινα.  «Το σκέφτηκες σοβαρά; » με ρωτούσαν οι φίλες μου. «Είσαι τρελή, χαρά στο κουράγιο σου» μου έλεγαν. Η αλήθεια είναι ότι αμφιταλαντευτηκα πολλές φορές σκεπτομενη το κουβαλημα που έχουμε να κάνουμε με όλο τον εξοπλισμό ενός μωρού (πάνες, μπιμπερό, γάλα, κρέμα, φάρμακα, υπνοσακκο) και επιπλέον ρούχα για το κρύο (μπουφάν, σκουφια, κασκόλ, γάντια, μποτακια, ισοθερμικα κτλ).
Αρχικά θέλαμε να πάμε στη Βασιλιτσα που είναι ένα καλό χιονοδρομικό στη Βαλια Καλντα στην Πινδο που έχει πάντα χιόνι, με όμορφα χωριά όπως η Σαμαρινα τριγύρω. Η απόσταση όμως είναι αρκετά μεγάλη και το σαλέ είναι πολύ μικρό με καπνό μέσα, πράγμα που κάνει δύσκολο να μείνεις όλη μέρα με τη μικρή μέσα. Έτσι λοιπόν καταλήξαμε στον Παρνασσό. Είναι το πολύ 2 ώρες δρόμο. Μετά από μια μέρα πακετάρισμα βαλιτσων, γεμισαμε ένα μεγάλο αυτοκίνητο όλο τσάντες και βαλίτσες και ξεκινήσαμε πρωί. Η μικρή ήταν όλο χαρά στο δρόμο και της είπαμε ότι πάμε στο βουνό να δούμε χιόνι. Μετά από λίγο άρχισε «Νερό», «Μανταρινι», «Μπανανα», «Πιτα» και ότι άλλο μπορούσε να σκεφτεί να ζητήσει προκειμένου να μην βαριομαστε. Όλα αυτά βέβαια δεν κατέληξαν στην κοιλιά της αλλά στο παιδικό καθισματακι που αν είχε στόμα να μιλήσει… Ευτυχώς κοιμήθηκε στη μισή διαδρομή και ξύπνησε όταν φτάσαμε. Της λέμε «Μελίνα, φτάσαμε, ήρθαμε στο βουνο». Γυρίζει και μας κοιτάζει όλο απογοήτευση «Που είναι χιονι;» παρόλο που είχε χιονισει πριν 3 μέρες, εκείνες τις μέρες έκανε 15-17 βαθμούς C οπότε είχε λιώσει κάθε ίχνος χιονιου. Μείναμε στο ξενοδοχείο Ανεμολια το οποίο μας βόλεψε πολύ (βλ. Αξιολόγηση).
Παρόλο που δεν κάναμε σκι, κάναμε εκδρομές, φάγαμε ωραία, κοιμηθηκαμε πολύ και χαρήκαμε για 3 μέρες να είμαστε όλοι μαζί η οικογένεια και να έρθει κοντά ο ένας στον άλλον. Για το φαγητό της μικρής δεν αγχωθηκα ιδιαίτερα καθώς προσπαθουσαμε να παραγγελνουμε πράγματα που τρώει αν και συνήθως στο τραπέζι έτρωγε λίγο, οπότε έπαιρνα το φαγητό μαζί σε πακέτο και το έτρωγε το απόγευμα. Γάλα είχα πάρει από Αθήνα, το είχα στο ψυγείο του δωματιου και το ζεσταινα βάζοντας το μπιμπερό σε καυτό νερό στο νιπτηρα. Φρούτα και αυγό της έδινα από το πρωινό και είχα και μια βρεφικη κρέμα σε σκόνη για συμπλήρωμα αν δεν έτρωγε καλά μέσα στη μέρα. Ξέφυγε λίγο από το πρόγραμμα της σε φαγητό και ύπνο αλλά ήταν τέτοια η χαρά της που είμαστε όλοι μαζί συνέχεια που χαλάλι, θα ξαναμπεί σε ρυθμό όταν γυρίσει σπίτι.
Η μικρή ενθουσιάστηκε με ένα καταρράκτη που είδαμε στην Αγοριανη, είδε έναν Παπα και τον φώναζε «Αη Βασιλη», ξεδωσε στον παιδότοπο του ξενοδοχείου και στην παιδική χαρά, παρατηρουσε τα πάντα και σχολιαζε. Στο μουσείο των Δελφών, ο μπαμπάς της υποσχέθηκε ότι θα δούμε ένα αλογάκι αλλά εκείνη την ενδιέφερε πιο πολύ να πάει να πιάσει τα αγάλματα, να κολλήσει τη μουριτσα της στο γυαλί από τις βιτρινες και να κυλιεται στο πάτωμα. Οι επόπτες μας έκαναν 3-4 φορές παρατήρηση. Είναι αυτές οι στιγμές που λένε όλοι, «Μα καλά δεν μπορεί να το πάρει το παιδάκι εξω». Πάλι καλά που το παιδάκι μου δεν είχε μαζί του κραγιονια, όπως μου είπε ένας επόπτης ότι φοβούνται τα παιδιά που πλησιάζουν τα αγάλματα γιατί μπορεί να έχουν μπογιές και να γράφουν επάνω!! Έστω και με αυτόν τον πιεσμενο τρόπο, πήραμε μια γεύση από Δελφούς και άξιζε τόσο για τους μεγάλους όσο και για τη μεγάλη και μικρή κόρη.
Τέλος πάντων, όλη η κούραση άξιζε για το χρόνο που περάσαμε όλοι μαζί και για τις αξέχαστες αναμνήσεις που θα έχουμε σαν οικογένεια, για το χρόνο που ζήσαμε δίπλα στη μικρή που έχει ραγδαία εξέλιξη στην ομιλία και στην αντίληψη τελευταία καθώς λογω δουλειάς χάνουμε στιγμές στην καθημερινότητα. Τα κορίτσια πέρασαν πολύ ωραία και θέλουν να ξαναπαμε εκδρομή, οπότε είναι στο χέρι μας να το κανονίσουμε και να τους αφιερωνουμε όσο περισσότερο χρόνο μπορούμε, βάζοντας πίσω την κουραση που προϋποθέτει ένα ταξίδι με παιδια.

Αρθρα Γονεων Διακοπές

Your Comments

You must be logged in to post a review.

Σχετικα με εμας

Σκέφτεστε που να πάτε με το παιδί σας στον ελεύθερο σας χρόνο; Αναρωτιέστε τι να αγοράσετε για το μωρό σας που έρχεται στον κόσμο ή για το παιδί σας που είναι ήδη μεγάλο; Δείτε τις απόψεις, γνώμες, κριτικές, συμβουλές άλλων γονιών που έχουν τις ίδιες αγωνίες με εσάς Το KIDSadvisor έχει φτιαχτεί από γονείς για γονείς.